Tuesday, January 10, 2012

Warga Afrika@Malaysia


Lebih dikenali di Malaysia dengan nama timangan yang manja ~ ‘awang hitam’ bukan awan hitam tau.. itu awan hitam ada di langit menandakan mau ujan.. kekeke..
Sungguh pun begitu, kedatangan awang hitam nih pada mulanya setahu aku yang datang study-study jer.. ala-ala bes student gitu kan? Ye la study obersea katekan.. ebak la tu.. ceh! Ebak pe la sangat kalo perangai pulak bajet hebat, bajet samseng.
Bukan nak perlekehkan mereka, cume banyak sangat kes-kes awang itam nih yang buat kacau di negara kita. Kalo dah rase hebat sangat boleh keluar k! Datang tempat orang pandai-pandai la hormat rakyat sini, bukan negara korang punyer!! Aku betol-betool bengang dengan sikap bebudak awang itam nih, kalo ikotkan hati nak je aku langgar macam ayam yang melintas tuh, bedebuk-debuk. Hah! Padan muke. Menyusahkan orang je idup. Kecik-kecik tak nak mampos, besar menyusahkan rakyat Malaysia plak. Hampagas betol!
Kebanyakan kes yang aku dengar dan berita yang dipaparkan memang benar kedatangan awang itam nih lebih menyusahkan, dan pendek kata buat mengabihkan beras jer.. ~ dieorang makan nasi ke? Kekeke.. Senang cite tengok la berita-berita yang kebanyakan menyiarkan pasal kes awang itam yang berlagak samseng di kawasan kejiranan atau taman perumahan yang biasanya diorang tinggal. Perkara yang biasanya di laporkan ‘Awang Hitam naik minyak tengah malam mabuk sampai nak mapos’ huh!! Ni la key yang biasanya didengari.
So solutionnye ape? Kalo aku kebetulan nek LRT dengan awang itam nih memang aku tak suke. Lagi menyampah kalo tengok diorang beramai-ramai.. kalo bawak kete aci tak kalo aku TER-langgar? Ops!!
End Of Story ~ pendapat peribadi aku : kalo perlu pelajar awang itam nih di interbiu terlebih dahulu dan periksa latar belakangnya, mana tau kalo dia hanya niat nak menyeludp dadah je nak masuk Malaysia. Kan kan kan?

0 comments:

Post a Comment