Tuesday, January 3, 2012

Pembinaan Jambatan Baru@Bukit Kuang Kemaman


Sebenarnya dah lama aku nak review pasal projek nih, tapi di sebabkan dah kebanyakan masa aku selalu lalu waktu malam so tak dapat la ambik gambar, dah kebetulan lalu waktu siang nih, sempat la aku amek, kebetulan mase tu jem bersepah-sepah tepi jalan, so aku kutip la sikit jem tu.. ala, kalo tak membazir plak kan?

So semasa kegembiraan ~ gembira ke? Kekeke.. aku mengutip dan menyedok jem tu aku snap-snap la beberapa gambar.



Projek nih dah lama mula, tapi tak siap-siap lagi, dan membuatkan berlaku jem yang amat teruk sampai pernah aku menempuh jem yang amat tebal sehingga tak dapat bergerak. Huhuhu.. terpaksa berpatah balik dan melalui jalan pintas ~ pintas ke? Melalui Ibok nama tempat tu rase tak silap. Jalan Ibok tersebut jalan lama dan akan bersambung ke simpang utama masuk bandar Kemaman dan berdekatan Balai Bomba Kemaman, tak pasti nama jalan. Bukan familiar sangat dengan Kemaman nih. Seperti yang korang lihat gambar tu jambatan tersebut telah siap di bina kira-kira 65% ~ kiraan aku je nih. So maybe dah tak lama la bole gune tu. Cume aku nak nasihatkan pengguna jalan ini kalo dah jem sangat tu jangan nak tunggu-tunggu la, terus je patah balik lalu jalan Ibok, membazir minyak je tunggu cedok jem tuh. Manakala flow jalan lencongan sekarang adalah diperbaharui, tak pasri adakah lencongan nih berjaya mengurangkan sampah-sampah jem atau tidak. Pada pendapat aku, kalo dah driver tak reti bahasa memang jem jugak la jawabnye.. so, jangan lupe mem~profesionalkan diri anda.. okeh.. drive jangan ikot perasaan..

0 comments:

Post a Comment