Wednesday, July 13, 2011

Makanan Klasik

Ape makanan anda yang anda rase ianya sangat susah nak dapat? hahaha.. aku ni mmg suke makan, ye la mane leh uat keja kalo perot bebunyi je.. nati bising bunyi tu sampai org len nak uat keja pn tak leh. huhuhu.. 


Ha.. ni ha.. Kerabu Rumpai Laut.. hehe.. atau lebih di kenali di panti timur, Kerabu Serey a.k.a Kerabu Sarang. Ntah la camne dapat name... aku tau makan je.. tp bg mereka yang tak pernah makan.. kene cube tau.. bes tahap dewa.. semalam tetibe je aku rase nak makan tu la pegi cari, sebenanye dr kelmarin lg aku ngidam, cari2 takde lak kat kg tu, smlm on the way balik keja aku beti pekan Batu Enam. Alhamdullilah, capai hajat aku.. Balik2 je trus makan. da lama tak makan. kuahnye pekat sgt smlm aku tersedak sampai semput2 (tesedok).. aduss.. naseb dop pe2.. mana la tau sok kua paper mati tersedak kuah kerabu sarang.. hohoho.. tamoh la camtu.. so, korang pasni hati2 tau kalo nak makan. Kerabu ni gleme kalo time2 bulan puasa.. sbb tu mudah je nak dapat smlm.. kalo bulan puasa korang nak cari mmg susah ckit.. dan penah la aku dgr cite kate kadang2 rumpai yang ade tu idup lg.. uish!! leh bayang la rumpai tu gerak2 cam dalam air lg.. huhuhu.. tp takan la tak rebus dulu rumpai tu kan? so, jangan nak takot la.. kalo takot gak krang geget rumpai tu sampai putus2 baru la tak idup.. wakakakaka!!!!


So selain daripada tu aku memang suke makan Rojak Kateh. Rojak Kateh ni sebenarnya adalah otot daging yang disembelih. kalo pernah makan Kerabu Sarang tu kuahnya hampir sama je.. mmg bes.. tapi bergantung pada oarng yang membuatnya la.. kadang2 kalo tak masak lama dagingnya liat dan tak sedap nak makan.. semalam aku bantai 2bungkus Rojak Kateh nih.. abis sume.. 



then, Laksam.. peberat got nih.. yum2.. kalo kuahnye pekat gaban mmg tak pandang seblah, hirup habis.. hahaha...


korang bayangkan aku makan sume 2bungkus Rojok Kateh, 1Bungkus Kerabu Sarang, 1Bungkus Laksam, kenyam cam kambing baru pas makan rumput tau.. tegolek2.. kekekeke.. 



0 comments:

Post a Comment