Thursday, July 7, 2011

Almari Oh Almari

Al-kisahnye.. almari aku runtoh!! argghhh!!! 3 kali terbalik lepas di pasang semule.. um, da tamat riwayatnya.. maklom la, takat almari cabok yang kain tu. mmg la.. muatan betambah, letak barang lg kat bawah. lg la nak tembus kain tuh.lepas 3kali pasang jatoh jugak aku pn trus cabut, dan bersiap untuk buang besi2nya.. haha.. abis madu sepah di buang, ye la takan nak jual besi buruk.. da rumah pn da cam tongkang, lg banyak sampah lg da bole bukak kedai besi buruk nanti. so, dgn takde almari aku lipat2 je la kecik2 so mudah aku nak amek baju tu nati.

Sebulan kemudian ingat nak beli, tp bajet lak tak padan, so postpone, then postpone lg.. macam2 la.. aku ni bukan bergaji mahal, so kene bajet2 tiap2 bulan awal2 gaji da kene tulis pe yang patot beli pe yang bole d postponekan lg.. 

bulan ni, ade rezki skit.. so aku pn pantau2 la kedai perabot 2nd. mana la tau barang lg murah dan tahan cam perabot lama ke.. ok gak. survey2 ade la yg bekenan, tp 2ND KE YANG AKU NAK?? adoi, tu la kisahnya.. tanye pendapat kengkawan tepat keja.. kate 2nd dgn baru lebey kurang je regenye.. hahaha.. dier takpe la makan gaji, cam aku nih makan angen je lebey.. huhuhu.. so aku nekad cube masuk kedai perabot. try la cavenzi yang kat gong badak tu.. masuk dgn gaya la.. mana bole kat pantai timur nih kalo shopping biar nampak smart, kalo tak layan cam sampah,YE!! BETOL!! CAM SAMPAH!! Macam la aku nak ngorat sgt, kalo cantek ala2 princess takpe la.. ni senyum pn tanak.. isk.. meniaga ke? alo2!! kalo Cina meniaga tanak beli pn dier layan ok ye.. tu la melayu kita.. isk.. cakap banyak la.. berbalik kat Cavenzi ala2 Lorenzo tu la.. tgk2 ade la yg bekenan, dua pintu je sliding.. harga RM299 menepati aku pnye bajet. aku tanye la, kos penghantaran??? lokasi, Seb. Takir, adus.. sadis beno aku rase, kos hantar saje RM40. alasan sbb aku nak beli satu ni je.. kalo byk2 1set ke ade diskaun, pe pnye meniaga la. baek aku blah je, tp tak sampai ati.. pandai2 la aku korner, tp direct jugak aku sound.. mahalnye hantar.. haha!!

So aku pn belah je, tobat aku susah nak datang len kali.. sori ye.. buang minyak kete aku je singgah. kasi tutop la.. pusing2 aku singgah d kedai barang 2nd lg.. tp takde stok baru katenya.. yg buruk2 je ade.. then aku beti la satu kedai nama HABIBU TRADING SDN BHD lokasi, betol2 depan Pasaraya Hock Kee Seng gong badak. 



emmmm... masuk dan tgk2 ke ape salahnya kan.. so, aku tanye la, itu almari 3pintu ada?[sebab taukehnye org pakistan] dier tunjuk la aku satu almari, tp da berabuk, dan aku tak bekenan.. satu lg ade, kat belakang, ok designnye, baru je sampai, bekilat lg.. di tanya harga.. hampeh, lari bajet. so, dier tgl aku senseorg kat belakang stor.. cam nak tanak je jual mamat nih, ok2, takpe ade lg tampat lain, so aku kua, then cakap, "takpe la taukeh" sy survey dulu, eh, tetibe dier kate tgk satu lg ada.. aku pn ikot la.. tgk2 design sama dgn yg kat belakang, cuma takde cermin je. aku tak kisah takde cemin, sbb dalam bilek aku da de cermin. tanya harga. "itu bole kasi RM370." hohoho.. hampah lg dgn jawapan tu.. aku pn terus terang jek la.. "kalo kasi RM350, sy amek trus" dgn gaya nak melarikan diri dah, sbb da frust. al-kisahnya, dah rezki aku.. so dier setuju jek.. hahahaa!!! tak sangka bejaya aku tawar harga. so, aku pn bgtau aku pg amek duit jap dalam kete, sbb td pn tak bajet nak beli trus. aku senyum sensorg. mase baya pn taukeh kate "pandai awak ye.." hahaha!! bukan salah aku da aku nak menawarkan? ye la kalo tempat lain aku da survey 3pintu mesti rm400 lebih mana ada harga nih. so da baya dier bg resit, dan bgtau antau petang nih. ok jugak kedai ni. murah gak la.. pandai mamat pakistan cari makan kat tempat kite.. melayu ada ke camni? hampeh!!! da kaya lupa diri, kedekut tahik idun masin.. hahahaha!!



janji nak antau petang tu, tp tungu punye tunggu tak sapai2, sampai la aku tetido, so esok la jawabnye. eh, alih2 ade kol jam9 malam, igt sape la yg kol, upenye dier da dekat nak sampai umah, sapai je. pin pin.. cam courts mammmmmoooh plok.. haha.. sukenye da sapai.. Alhamdullilah.. sampai2 je trus aku kemas baju masuk dalam almari tuh.. wah wah wah!!! excited.. sapai lap habuk pn lepas masuk baju.. haha...so, camni la gamba almari tersebut.. puas hati dengan regenye.. korang bole la nak try2 tawar menawar kalo nak cari perabot kat situ.. kualiti pn ok je.okeh.. bubai...

2 comments:

Unknown said...

Bro, kedai 2nd hand tu kat mane bro?

che dai said...

Suka org bujang beli perabot tu...

Post a Comment