Tuesday, July 19, 2011

Lagi Makanan Klasik??

Rezeki datang lagi? Alhamdullilah.. Syukur.. kisahnya.. ahli2 staff dijemput orang kampung ke kenduri makan sempena ape ntah.. hehe.. tak ingat.. tp lauknye mmg marveles!! meletop!! tak hengat dunia.. semua lengkap.. huhuhu.. bagus la kalo de kenduri/makan2 camni.. hahaha.. aku tau makan je.. tp ade org tu 2pinggan.. hehe.. tak leh la sebut name.. sian dier.. aku tak sempat nak amek gamba lauk2nye.. sb da lepas amek je trus makan, sedap sgt dop sabo.. kekekeke... tp yg aku sempat amek gamba.. ni ha.. tapai.. huhuhuhu.. bezzzzzzz


teringat lok satu tragedi, aku bawak tapai nih yang baru dibuat.. waktu tu malam aku kene ke putrajaya antarkan Dato.. alkisahnya aku letak la tapai ni dalam kete seblah belakang, bukan dalam boot blakang tu tau.. sampai je putrajaya aku letak dalam peti ais. sbb takot la masuk semut atau basi ke hape. hehe.. alih2 bukak peti esoknya tapai tu tak masam langsung. macam tak masak.. eeeeuuwww... lepas disoal siasat baru la tau upenye tapai ni tak masak sebab letak tempat sejuk, ye la dr dalam kete da pasang ekon, sampai plak letak dalam peti ais.. so nak masak camne? Ma aku cakap tapai ni tak 'demam' so tak masak la.. hahahaha!!! so kene kuarkan balik dr peti, letak je lua cam biasa.. baru bole makan pastu.tp aku suke tgk org buat kueh2 lame ni.. susah nak tgk zaman skrg, sbb tu aku bg tajuk makanan klasik, sbb bg aku makanan ni da rare.. mana la tau nati suatu hari anak2 kite da tak kenal makanan ni. macam kaset tuh, mana ada budak2 skrg kenal lg.. zaman skrg da cd kan? huhuhu.. 

so lepas nih, kalo dapat tapai yang tak masak lg, biar je dulu kene 'demam' pastu da berair tu baru bole makan.. sodap.. yum3..

0 comments:

Post a Comment