Tuesday, August 2, 2011

Kunjungan ke JPJ Kuala Terengganu

Maaf lambat aku update blog.. huhuhu.. banyak keleja lor..em, tanggal 19 Julai 2011 tepat jam 8.00pagi aku ke JPJ. ala, dr umah aku ke JPJ dalam 10minit je kalo tak jem la... 

So tak nak cite panjang aku masuk ke kawasan JPJ tuh, dengan hormat (daftar dekat pejabat sekuriti dan trus aku tanye tempat yang perlu aku pegi.. huhuhu.. 

Sampainya aku ke Bahagian Automotif JPJ Kuala Terengganu aku park kete dan masuk pej tersebut.. korang bayangkan jam hp aku menunjukkan 8.10am. jam aku tu mmg aku set lambat ckit.. takde sorg pun lg dalam pej tuh.. tgk makcik cleaner je yang sedang uat keje..


korang tgk sdr la gamba yang aku amek.. mana de org.. dekat pintu terpampang 8.00 pagi di buka.. mana manusianya??? kalo dah keje makan gaji kan?? biasa la.. so da sampai aku lak tepaksa tunggu, kalo pej jorang bukak lambat jangan la suh aku datang kol8.00 aku ni banyak keje lg nak uat dr melepak kat pejabat ko nih.. aku bosan tunggu kat dalam aku kua depan pintu utama pejabat tuh.. sambel2 belek2 hp datang la itek baru pulang petang membawa bekal masuk pej.. huh!! aku da banggang tahap cipan dah time tu.. masuk2 je tak tanye aku dan trus masuk pej.. bukan nak tanye ke ape ke.. aku trus masuk pej tanye bekenaan surat jpj yang aku dpt temph hari.. trus di layan, bukan takde manusia lain dalam tu upenye ade.. tp duk sembunyik je dalam gua.. bodoh betol.. aku tgu dr td ko bole pulak duduk dalam tu.. aku terus di layan kes ape je aku agak dah kalo aku pakai kemas2 komfem layanan ok.. da paham2 dah kalo kat terengganu nih.. mmg camtu.. sesudah tu cemin kete aku di test dengan alat yang sepatutnya, auto light ape kejadah tu la..  malas aku nak amek gamba da benggang tp SENYUM... cemin seblah tepi ok.. lulus.. cemin belakang aku tak lepas.. so aku koyak trus..

em, da selesai aku dapat satu surat bg mengesahkan aku da datang jpj uat inspection.. selesai.. kan senang.. ko uat keje ko aku uat keje aku. selesai.. ni sampai aku kene tgu lg. igt ko sorg je ke keja?? kalo de pihak INTIM bace post aku nih.. bole2 la korang tgk2 camne department nih uat keje.. aku masuk keje kol 7.30am pn aku bangun kol6.00pagi!!! da gerak kol6.30pagi k?? sedangkan lokasi 37km saje.. ko de bedisiplin ke? ala, cakap saje ade la.. 


~mood benggang ~

0 comments:

Post a Comment